Dezinformátoři Šarapatka, Šafr, Neumann

25. 06. 2020 13:19:20
Jejich tempo je šílené, jejich rajonem internet, jejich zbraní pomluva. Forum 24 a Hlídací pes. Dva dezinformační weby, které si hrají na arbitra pravdy, peskují ty druhé a jiný názor než svůj označují za fake new.

Sami ale fake news pilně šíří. Ondřej Neumann a Pavel Šafr, jejich provozovatelé, pravdu nehledají. Domnívají se, že ji vlastní. A jsou tak moc postiženi nenávistí, že jim je v jejich hrdinném boji s nenáviděnými každá lež dobrá. Říkají si patrně: to je takový lump, že nás to opravňuje použít proti němu cokoli. Pomluvu, výmysl, neověřený drb. Nemají argument, nezmůžou se na něj. A tak se snaží člověka s odlišným postojem očernit, pomluvit, zdiskreditovat. A mají i své kladné hrdiny. Takové, kterým projde vše. Takové, jejichž výroky se neověřují, protože jsou to přece spojenci v boji za správnou věc. Mezi jejich hrdiny patří šiřitel konspiračních teorií a dezinformátor Zdeněk Šarapatka.

Člen Rady České televize Šarapatka mě před rokem falešně nařkl, že prý jsem coby „Babišův kůň“ - myšleno na Babišův pokyn - „klekl“ na pořad Reportéři kvůli nějaké reportáži o hradním kancléři Mynářovi, a to formou hlasování o nějakém postihu. Pomíjím kuriózní výrok, že jsem Babišův „kůň“, což může o mně pronést jen jedinec úsudku velmi mdlého. Poškozuje mě ale zejména to, že ze mě Šarapatka dělá člověka, který se ve výkonu své práce radního řídí vnějšími politickými pokyny (což mi zákon zakazuje, takže mě Šarapatka zcela bez důkazů obviňuje z porušení zákona). Šarapatkův konspirativní výplod pohotově zveřejnil Šafr na svém Foru 24. Jak by ne. Musel vědět, že dělat ze mne Babišova koně je konina, ale v boji za tu správnou věc se nelze ohlížet na pravdu či rozum. A tak si Šafr ani neověřil jednu dost podstatnou věc. Šarapatkův článek vydal loni 29. března. To jsem ale v Radě pro vysílání na nikom klečet nemohl. Nebyl jsem v tu dobu jejím členem. Jmenován jsem byl až 1. dubna, jmenování jsem si převzal o tři dny později a prvního zasedání jsem se nemohl zúčastnit dříve než 9. dubna. Jenže proč by si něco takového Šafr ověřoval, i když to bylo velmi snadné?

Tak co s tím, pánové? Poradím vám: pan Šarapatka napíše omluvu ve znění: „Omlouvám se Ladislavu Jaklovi za nařčení, že v roli „Babišova koně“ „klekl na Reportéry ČT“ svým hlasováním o sankci. Nemám žádné poznatky, že by pan Jakl při výkonu funkce člena Rady pro vysílání jakkoli vystupoval ve prospěch premiéra Andreje Babiše nebo jakékoli politické strany či hnutí. Omlouvám se také za to, že jsem mu přisoudil účast na dotyčném hlasování, které však proběhlo v době, kdy pan Ladislav Jakl členem Rady pro vysílání nebyl“. Forum 24 tuto omluvu zveřejní a dotyčný omluvný článek podpoří na sociálních sítích reklamou za 15 tisíc korun.

Že Forum 24 skočí po každém textu, který by mohl podpořit pomlouvače Šarapatku a poškodit některého neoblíbence, svědčí i případ z novější doby. Ondřej Neumann ze serveru Hlídací pes, který si hraje na dohlížitele nad tím, aby se nešířily falešné či neověřené zprávy, uveřejnil velikou lež. V článku, který má hájit Šarapatku argumentem, že i jiní lidé přece také šíří na internetu nepřijatelné výroky, uvedl tuto pasáž, týkající se mě: „Tak izraelský ministr zdravotnictví šel proti mainstreamu a nekorektně řekl, že COVID-19 je Boží trest za homosexualitu. Pak sám onemocněl. 1) Neřekl to. 2) I když to neřekl, tak s ním souhlasím.“ Tweet, člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Ladislav Jakl, 10. dubna 2020. Komentář Rekonstrukce státu: Podněcování k nenávisti vůči skupině osob na základě sexuální orientace.

A Šafrovo Forum 24 i tento drb okamžitě převzalo. Tím mě nařkla ze spáchání trestného činu nejen jakási obskurní bojůvka s názvem Rekonstrukce státu, ale i Neumann a Šafr. Faktem totiž je, že jsem nikdy nic takového nenapsal a že ani nemám a nikdy jsem nepoužíval žádný twitter. Je mi jedno, jestli si Neumann zdroj vymyslel, vyrekonstruoval či zda si jen neověřil, že dotyčný twitterový zdroj je podvržený. Důležité je, že on sám tímto aktivně šíří lež, která je způsobilá mě vážně poškodit. Jeho dezinformaci už také přejímají další média, hrající si na bojovníky s dezinformacemi.

Tak co s tím, pánové? Poradím vám. Ondřej Neumann na stránkách Hlídací pes zveřejní tuto omluvu: „0mlouvám se Ladislavu Jaklovi, kterého jsem falešně nařkl ze spáchání trestného činu podněcování nenávisti vůči skupině osob na základě sexuální orientace. Své nařčení jsem vystavěl na podvrženém výroku, jehož pravost jsem si nijak neověřil“. Následně omluvu ochotně přetiskne i Šafr na Foru 24 a oba pánové tyto texty podpoří reklamou za 15 tisíc korun. Po Rekonstrukci státu nic nechci, nic o ní nevím, pro ni jsou takovéhle praktiky patrně atributem.

Myslíte, že se oněch omluv dočkám? Tak leda msty. Tihle lidé zvláštního ražení dovedou být nepříčetní, když jsou přistiženi při činu, který sami trvale podsouvají terčům své nenávisti.

https://www.forum24.cz/babisovy-posily-v-rrtv-klekly-na-reportery-ct-a-hned-porusuji-zakony/

https://hlidacipes.org/ondrej-neumann-rozkaz-zni-jasne-dobyt-kavci-hory/

Autor: Ladislav Jakl | čtvrtek 25.6.2020 13:19 | karma článku: 45.09 | přečteno: 4534x

Další články blogera

Ladislav Jakl

Klovající zelené vrány

Lze někdy souhlasit se klimatickými fanatiky? Divná otázka, že. Nikdy by mě nenapadlo, že ji někdy položím. A už vůbec ne, že si na ni v jistém smyslu odpovím kladně. Co mě přimělo k tomuto comingoutu?

21.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 36.56 | Přečteno: 882 | Diskuse

Ladislav Jakl

Extremistou snadno a rychle

Co musí udělat člověk, aby se dnes stal extremistou? Nemusí dělat vůbec nic. Dokud chodí stejně jako ostatní normálně po nohou, nikomu na něm nepřipadá není nic divného.

19.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 41.00 | Přečteno: 1212 | Diskuse

Ladislav Jakl

Kolik Zeměkoulí se vejde na Zeměkouli

Dnes je to 145 let, co se narodil nejvýznamnější matematik a teoretický fyzik naší éry, Albert Einstein. Jeho práce vedla ke změně chápání makrosvěta i mikrosvěta a pojetí základních kategorií, jako je hmota, energie a prostor.

14.3.2024 v 17:54 | Karma článku: 39.85 | Přečteno: 3279 | Diskuse

Ladislav Jakl

Nálepky a nálepkovači

Všimli jste si čím dál frekventovanějšího výskytu slov „konspirátor“, „konspirace“ a „konspirační“? Většinou bývá používáno jako nadávka vůči oponentům politického hlavního proudu.

11.3.2024 v 10:18 | Karma článku: 37.21 | Přečteno: 983 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 231 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 398 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 578 | Diskuse
Počet článků 436 Celková karma 35.57 Průměrná čtenost 4116

Novinář, muzikant, politický analytik a pivovarnický expert. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...