Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Praha ztratila Slovensko, zlikvidovala Moravu a Slezsko, vse potuplovala centralistickymi kraji po vzoru ruskych komunistu a mysli si, ze je vsemu konec:)) Neni!

0 3
možnosti

P91e23t35r 91S33k77á92c37e43l

21. 9. 2017 21:33

Karma. Souhlasím s informací, jak se z Hradu poroučelo. Nezapomenu na uvítání prezidenta na Hradě v roce 1986:"Súdruh minister, atd., hlášenie podáva velitel hradnej stráže XY. Ministr Dzúr, tuším, děkuje slovy: "Ďakujem súdruh velitel hradnej stráže..." a dodává: "Súdruh prezident, hradná stráž nastúpená...". Prezident na to: "'Ďakujem súdruh minister ..."Takže jsem se úplně lekl, že se ocitám na Slovensku. A nikomu to nebylo hloupé. V průměrných ročních příjmech tehdy vedla Bratislava, i před Prahou. Na Moravě a v Čechách byla od jisté doby zaražena výstavba bytových jednotek, ale na Slovensku jako by se nemetlo, stavěli dál.

No a po rozdělení v době, kdy se Německo spojuje, jsem sice nejásal, ale i nesmutnil. A nesmutněte i ostatní. Protože platí:"Co jste chtěli, to máte".

V roce 1992 (společný stát) ČSFR měla z cizineckého ruchu příjem jeden milion 250 tisíc, pozor (!) $! V roce 1993 samostatná ČR měla tento příjem ve výši jeden milion 500 tisíc $!! Takže proč smutnit, co chtěli, to měli a mají na Slovensku doposud. Pokud by se rozdělení odkládalo, stále by určitá vrstva Slováků o odtržení usilovala. Nyní jde o jednotnou spolupráci proti nesmyslným opatřením ze strany EU. Například bychom se mohli sjednotit proti nesmyslu zvanému "letní čas". Ve Směrnici EU totiž mudrci z Bruselu konstatují, že se pootáčením hodin dvakrát ročně úspor dosahuje, ale je obtížné je zjistit. To je vysvětlení tak pro mateřskou školku...

1 0
možnosti

P73e90t69r 25S95k56á46c91e23l

21. 9. 2017 21:41

Aby bylo jasno, Slovensko a jejich obyvatele mám rád. Jako nákupčí jsem tam jezdíval, jednal s kultivovanými obchodníky a jednali se mnou vždy slušně. Uměli i slušně mě nevyhovět a to se cení. U maturity jsem si "šplhnul" u předsedy komise tím, že jsem přečetl dvě věty slovenštiny plynule. Doslova řekl: "Četl jste jako rodilý Slovák". Bavili mne změkčené koncovky, slovo "domov" - na konci "ou", atp.

Bohužel ale většina Slováků se chová nedospěle. Například v roce 1993 v naší firmě pracovala parta Slováků, zrovna jednou odcházeli z mistrovny. Náš mistr mně informoval, jak s nimi diskutoval o politice a že se jim líbí pan Mečiar. Kdybych u toho byl, hned bych se jich otázal, proč tedy pracují v ČR, nejsou u svých milých doma a nebudují svůj průmysl, když to tak pan Mečiar na Slovensku dobře vede. Tož tak...

0 0
možnosti

...mně to rvalo srdce, protože jsem se cítila roztržená vejpůl... máma rozená Slovenka, táta Čech... formálně jsou dva svébytné státy, ale stále je za sebe vnímám jako jeden...

...a možná nejsem sama, kdo to tak má...

2 0
možnosti

J59i79ř27í 43H40o34r17á82k

21. 9. 2017 14:51

Pro mladší: tak to skutečně bylo, rozhodli Slováci, potom to byla jen technická záležitost, dvojdomek Pithart, před volbami předseda české vlády, jenom řečnil a nebyl schopen žádné akce, Slováci už měli ministerstvo zahraničí, svou ústavu.

6 0
možnosti
Foto

K70a58r29e76l 58C30a44c70h

21. 9. 2017 14:22

Od dětství jsem byl vychováván v duchu čechoslovakismu. Zeptal-li se mě někdo na mou národnost, automaticky jsem odpověděl Čechoslovák. Proto mně celkem udivila příhoda v kempu v Tatranskej Štrbe v r. 1969. Kolem ohně tam večer seděla mládež, popíjeli, vyhrávali na kytary a zpívali. Přišel děda, zaměstnanec kempu a povídá : " Tíchšie mládenci, tíchšie - veď sú tu cudzinci z Čiech!" Tak jsem se prvně dověděl, že jsem na Slovensku cizincem. Oni to tak totiž brali na rozdíl od nás vždycky. Opravdu můžeme děkovat V. Klausovi, že ten rozchod proběhl natolik kultivovaně, že můžeme na Slovensko jezdit stále jako přátelé.

4 0
možnosti
Foto

S Vaším konstatováním v úvodu souhlasím, s tím dalším až tolik ne. A zažil jsem leccos. Od dětských let, i během studií, ale např. i během ZVS, ale i dále, až do současnosti. Vzájemnou nevraživost z titulu národnostního jsem nikde, a to ani skrytou, nepozoroval. Špičkování, to ano. Ale to bylo oboustranné;-) Že byli Slováci poněkud vznětlivější, mnohdy i ctižádostivější, ač jak kdy, to ano, ale to se bralo jako samozřejmost. Že byla příčinou rozdělení i ,,národnost. struna" a odpor k tzv. pragocentrizmu, to byla pravda, stejně tak jako to, že velkou roli hrála politika a ti, jež jí představovali. Je ovšem otázkou z kategorie ,,kdyby", co by sedělo, pokud by byl za prezidenta instalován Dubček a nikoli Havel. Slováci by to bezesporu kvitovali;-)

0 0
možnosti

Souhlas a karma.

Československo zničil Havel, ten začal s pomlčkou (a to čubrněli i jeho druhové v OF, neb to s nimi nekonzultoval).

4 5
možnosti

Vaše názory, pane autore, jsou zcela identické s názory mými.

4 0
možnosti
Foto

Tehdy jsem předpokládal, že by snaha po zachování federace mohla plynout z české strany se snahy oslabit ambice Němců, ze slovenské strany ambice Maďarů. Ve dvou se to lépe táhne.

1 0
možnosti

Možná my bychom směrem k Maďarům mohli být Slovákům užiteční, ale oni nám směrem k Němcům nikoli.

Buď Němci nebudou nic vznášet a potom Slováky nepotřebujeme, nebo něco vznášet budou a potom bychom i se Slovenskem byli příliš slabí, než abychom jim mohli odolat sami.

To, že my bychom Slovákům směrem k Maďarům užiteční být mohli, ale oni nám směrem k Němcům nikoli, tedy nevyplývá z malé početnosti slovenského národa, nýbrž z velkého rozdílu mezi lidnatostí a početností Německa a lidnatostí a početností Maďarska.

0 0
možnosti
Foto

Naprostý souhlas R^

Když jsem v televizi viděl vášnivý projev slovenského herce Štefana Kvietika o strašlivém útlaku Slováků ze strany Čechů, tak mi bylo jasné, že slovenští nacionalisté by byli schopni z Československa učinit druhou Jugoslávii.

Za klidný rozpad Československa si Klaus s Mečiarem zaslouží uznání (i když ani jednoho z nich nemusím).

10 0
možnosti

P12a54v70e77l 55V83é67b98r

21. 9. 2017 12:28

A to já zas jednoho z nich docela dobře můžu...

3 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS