Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

tomino777

4. 7. 2010 23:09
koureni

tak bych chtel, aby mne autor clanku vysvetlil, jak to ze to v uk funguje???jak to ze se tam nesmi v zadnem night clubu(to neni bordel), hospode, restauraci proste nikde kourit?jak to ze tam to funguje bez problemu a u nas to nejde? proc by nas meli kuraci omezovat? proc ja jako nekurak, ktery setri statu opravdu velke penize na lecbu atd, bych se mel omezovat kvuli lidem, kteri se potom leci na choroby s kourenim spojene?proc bych to mel podporovat a tolerovat? at si kuraci jdou kourit ven, kdyz to tak nutne potrebuji, je to jejich vyber, ze kouri, ale proc bych mel trpet ´ja? proc bych mel smrdet ja?kvuli sobcum a ignorantum?kvuli id.ot.m, kteri si dobrovolne nici zdravi? a vam to nevadi? vam nevadi ty vydaje na lecbu rakoviny?pro vas je to samozrejme super byznys, prodej cigaret, ale zkuste se na to divat i z jineho pohledu

0 0
možnosti
A

avicenna

5. 7. 2010 4:42
Re: koureni

ano, kuřákům by měli zvýšit několikanásobně zdravotní pojištění

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

4. 7. 2010 13:53
Jsem pravicový liberál a nekuřák...

...proto mám tak smíšené pocity.

Jako pravicový liberál Vašim argumentům rozumím - jsou logické a správné. Hájíte svobodu rozhodnutí, tentokrát podnikajících živnostníků.

Jako nekuřák mám osobní zkušenost z Itálie, kde léta zákaz kouření v hospodách funguje a funguje bez problémů a dobře. Bussines nijak neomezil, kuřáci si zvykli jít "na jednu" ven před dveře a příšerný povyk (který zákonu předcházel) po několika týdnech reálného provozu utichl. Nyní si stav pochvalují všichni, alespoň jsem nikdy neslyšel ani stín kritiky osobně či v médiích. Zkrátka praxe ukazuje, že to může fungovat.

Kouření je zkrátka jedna z lidských potřeb, jejíž vykonávání se řídí pravidly. A ta se časem vyvíjí. Stejně jako plivání na zem nebo močení. To, že stát nedovolí močit kdekoliv a jakkoliv (byť by majitel nebyl proti) má svou logiku a není to delikt proti svobodě volby. Plivání žvýkacího tabáku na zem bylo běžné před 100 lety, nyní byste toto právo těžko prosazoval...

0 0
možnosti
JK

Terrurek

5. 7. 2010 12:10
Re: Jsem pravicový liberál a nekuřák...

bodej=d byste slyšel... u nás se na spoustě místech nekouří a kuřáci tu taky nemaj hemzy... hemzy maj totiž vždycky jenom nekuřáci... rádošikanovaná menšina kuřáků se přizpůsobí... voni totiž nejsou takový retardi.

0 0
možnosti
A

avicenna

4. 7. 2010 13:52
jakl je podnikatelský anarchista

co jiného, když jeho obhajoba je tak nesmyslná. to by pak mohly například továrny volně vypouštět nejrůznější jedy z komínů a některé čínské restaurace (jistě ne všechny) nechat pobíhat šváby po celém podniku. je to přece na svobodě podnikatele, ne? budete-li oponovat potřebou ochrany zdraví obyvatel, pak logicky na to přece navazuje i zákaz kouření. proč asi platí v zaměstnání, na školách, atd...? pan Jakl bude jistě souhlasit s tím, aby se smělo kouřit například v soukromých mateřských školkách. svoboda podnikání nade vše.

0 0
možnosti
G

Geralt10

4. 7. 2010 13:11
Souhlasím s malou výhradou

S obsahem článku souhlasím s malou výhradou. Nekuřácké hospody nemusí zřizovat stát, ale mohou je zřizovat soukromí živnostníci na základě poptávky po takových podnicích. Jestliže se někomu vyplatí provozovat nekuřácký podnik, tak chutě do toho. Podle negativních ohlasů na článek má šanci slušně prosperovat. Když si dá na dveře ceduli, že jde o nekuřáckou hospodu, ocitá se kuřák ve stejné roli jako nekuřák před kuřáckou hospodou. Pokud chce vstoupit, musí se vyrovnat s tím, že uvnitř si cigaretu nezapálí. A když se mu to nelíbí, tak tam zkrátka nepůjde. Jednoduché, ne?

0 0
možnosti
JP

Jiný Pohled

4. 7. 2010 14:40
Re: Souhlasím s malou výhradou

R^R^R^

0 0
možnosti

Marki123

4. 7. 2010 12:39
Pěkné

a vyčerpávajícím způsobem napsané. Ale nějak mi v tom zase nesedí znovuobnovení možnosti kouřit na vlakových nástupištích a na zastávkách. Tam přece taky musí chodit i nekuřáci.

0 0
možnosti
MJ

Milazly

4. 7. 2010 7:50
paradox

Největší paradox je, že když si vedle kouřícího nahlas  prdnete, tak to v kuřákovi vzbudí pohoršení !! A přitom co škodí víc, respektive co smrdí víc?

0 0
možnosti
IM

Flamengo

6. 7. 2010 18:27
Re: paradox

Cigareta urcite smrdi lip !

0 0
možnosti
MK

mašlomcha

3. 7. 2010 20:50
na neviditelnou ruku se nemůže nechat všechno

někdy je třeba lidi chránit před nimi samými. Autor neskrývá, že je zastáncem volného trhu. To mu neberu, jen všeho s mírou.

Různé předpisy, zákonné rámce jsou naprosto nutné, jinak to končí bídně.

Hezky to řekl Reagan: "Soukromá iniciativa lidí je jako vítr a zákony jsou jako plachty". Takže moudrá správa věcí veřejných "šije rozumné plachty", předvídá vývoj a nepřihlíží nečinně k narušení rovnovážného stavu. Vemte si třeba ceny bytů. Ty se odchýlily od normálu tak, že si s tím ani nemilosrdná Smithova neviditelná ruka neví rady. A když ano, tak za jakou cenu a dobu. Zatímco jinde krize ve stavebnictví odeznívá, k nám se zpožděním přichází. Totiž rovnovážná poloha ceny za byt v metropoli bývá ve světě tak cca 30 až 40 průměrných příjmů (Berlín 30, Vídeň 40). Ale v Praze to vystřelilo na 140 průměrných příjmů. Zajímavé, že v Německu se ceny bytů nepohly. Na rozdíl od Vídně, kde klesly po krizi o mírných 5%. U nás přímo letí dolů. To byla a je bublina! Ten trh nás ale podtrh, že?   

 

0 0
možnosti
S

Seeker-M

6. 7. 2010 7:16
Re: na neviditelnou ruku se nemůže nechat všechno

Nojo, vono v tom Berlíně a Vídni není třetina bytového fondu vyřazena z trhu státní regulací nájmů. To se holt pak ty ceny pohybují jinde. Vašimi slovy - u nás máme blbý plachty. Podtrhly nás dekrety, ne trh. Trh se chová přesně tak, jak lze očekávat.

A kromě toho - v posledních měsících existuje na trhu s byty převis nabídky. Ceny bytů systematicky nesleduji a na ČSÚ ještě data nejsou. Ovšem internetové diskuse jsou stále ještě plné chytráků, co čekají, až to pořádně spadne a oni koupí supr byt za babku. Podle tohoto měřítka se zdá, že byty ještě pořád moc neklesly.

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

3. 7. 2010 19:04
Ohrazuji se...

...proti termínu "agresivní nekuřák." Nekouření je výchozí stav. Tabákový kouř není přirozenou a běžně se vyskytující složkou vzduchu. Nekuřák je tedy zastánce výchozího stavu, tedy nemůže být agresivní už z principu, protože agrese je útokem proti výchozímu stavu. Nekuřák může být toliko defensivní, tj. bránící se proti narušování výchozího stavu.

S myšlenkou článku souhlasím, otázka je jen, co přesně jsou ona obecná pravidla. Jestliže například do obecných pravidel podnikání zařadíme zákaz kouření na pracovišti, pak se tento zákaz bude přirozeně týkat i pracovníků pohostinství. Hostinec je jejich pracovištěm a tudiž se tam nesmí kouřit... bez ohledu na to, zda kouří zaměstnanec či host. V tomto směru se mi současná forma zákazu jeví poněkud nesystémová a skoro až polovičatá.

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

3. 7. 2010 19:19
Re: Ohrazuji se...

stejně jako není přirozenou věcí vyasfaltované silnice vydlážděné chodníky také nejsou přirozenou složkou půdy, složek vzduchu které tam nejsou přirozené by se dal napsat dlouhý seznam atd atd

0 0
možnosti
H

heechee

3. 7. 2010 18:59
Proč by stát omezovat kouření ve veřejných prostorách měl

Mírně nasraný komentář zde: http://u.nu/37yrc

výňatek:

Veřejné prostory mají pravidla. Zkuste se promenovat nazí po Andělu, být sprostí v @HydeParkCT24, vlézt s čepicí na hlavě do kostela, obutý do mešity, bez jarmulky do synagogy nebo se projděte žumpou a obaleni výkaly zkuste navštívit @ComoRestaurant. Myslíte, že vám to projde?

Stejně jako v restauraci oprávněně očekáváte, že stát, resp. hygienik, zajistí v hospodě čistou pitnou vodu, nepřítomnost hmyzu a zbytků krys na vašem talíři a obsluhu bez nakažlivých chorob, stejně tak máte právo očekávat, že v ní budete dýchat relativně čistý vzduch.

0 0
možnosti
VTG

vladimir.t.gottwald

3. 7. 2010 11:38
Děkuji,

do kamene tesat - a do balvanů taky! ;)

0 0
možnosti
  • Počet článků 447
  • Celková karma 36,25
  • Průměrná čtenost 4044x
Novinář, muzikant, politický analytik a pivovarnický expert. 

Seznam rubrik