Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J11a57n 49H38a64j61e74k

10. 2. 2017 14:58

Nad tím jsem se kolirát podivoval. Proč prezidentské veto vůbec existuje, když to není veto? Veto je dle mého zákaz. Je to podobné, jako dát zákaz bez sankce. Teoreticky, jsem-li poslanec, mám nastudovaný zákon, zvážuji všechna pro a proti a zvednu pro něj ruku, pak by mě neměl již žádný argument zviklat. Ani prezidetský. Na druhou stranu, jsem prezident, vidím chybu v zákoně, mám právo veta, ale vlastně to nic neřeší. K čemu to všechno, vysvětlí někdo?

0 0
možnosti

J95a93r54d82a 51F62i51c83e95k

15. 2. 2017 16:28

Funguje to tak, že poslanci zvedají ruku podle toho co jim řekne kolega na partajním klubu, jen vyjímky z nich se zabývají jednotlivými zákony a vyjímky z vyjímek každým zákonem. Takže je šance, že při senátním nebo prezidentským vetu, se některý z nich zamyslí a zákon neprojde. Nicméně by šlo systém upravit třeba tak, že po vetu senátem by bylo pro přehlasování potřeba 101+ hlasů a po vetu prezidentském třeba třípětinová většina tedy 120+hlasů, nebo dvoutřetinová, nebo stanovit senátní ́mu vetu větší vážnost než prezidentskému...Pak by přehlasování veta nebylo tak jisté.

0 0
možnosti

Je to daň za systém politických stran. Poslanec je jen součástí jakéhosi stranického "kolektivního vědomí" bez nároku na svůj názor. S tím těžko někdo hne.

0 0
možnosti

Divite se?

Ctyricetileta praxe.

1 0
možnosti
Foto

Jak jsem si vzpomněl na pány Melčáka a Pohanku, které Topolánek označoval za odvážné poslance a skutečné sociální demokraty, ale Vlastimila Tlustého za analogické hlasování označoval za zrádce a že přestal být poslancem za ODS.

4 0
možnosti
  • Počet článků 442
  • Celková karma 36,00
  • Průměrná čtenost 4089x
Novinář, muzikant, politický analytik a pivovarnický expert. 

Seznam rubrik