Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65n47t92o68n89i21n 57K78a37d83l88c59e71k 9972459511736

Praha ztratila Slovensko, zlikvidovala Moravu a Slezsko, vse potuplovala centralistickymi kraji po vzoru ruskych komunistu a mysli si, ze je vsemu konec:)) Neni!

0/−3
21.9.2017 22:56

P59e22t52r 35S90k83á81c82e10l 6614139949

Karma. Souhlasím s informací, jak se z Hradu poroučelo. Nezapomenu na uvítání prezidenta na Hradě v roce 1986:"Súdruh minister, atd., hlášenie podáva velitel hradnej stráže XY. Ministr Dzúr, tuším, děkuje slovy: "Ďakujem súdruh velitel hradnej stráže..." a dodává: "Súdruh prezident, hradná stráž nastúpená...". Prezident na to: "'Ďakujem súdruh minister ..."Takže jsem se úplně lekl, že se ocitám na Slovensku. A nikomu to nebylo hloupé. V průměrných ročních příjmech tehdy vedla Bratislava, i před Prahou. Na Moravě a v Čechách byla od jisté doby zaražena výstavba bytových jednotek, ale na Slovensku jako by se nemetlo, stavěli dál.

No a po rozdělení v době, kdy se Německo spojuje, jsem sice nejásal, ale i nesmutnil. A nesmutněte i ostatní. Protože platí:"Co jste chtěli, to máte".

V roce 1992 (společný stát) ČSFR měla z cizineckého ruchu příjem jeden milion 250 tisíc, pozor (!) $! V roce 1993 samostatná ČR měla tento příjem ve výši jeden milion 500 tisíc $!! Takže proč smutnit, co chtěli, to měli a mají na Slovensku doposud. Pokud by se rozdělení odkládalo, stále by určitá vrstva Slováků o odtržení usilovala. Nyní jde o jednotnou spolupráci proti nesmyslným opatřením ze strany EU. Například bychom se mohli sjednotit proti nesmyslu zvanému "letní čas". Ve Směrnici EU totiž mudrci z Bruselu konstatují, že se pootáčením hodin dvakrát ročně úspor dosahuje, ale je obtížné je zjistit. To je vysvětlení tak pro mateřskou školku...

+1/0
21.9.2017 21:33

P67e76t12r 24S51k34á86c84e58l 6894389679

Aby bylo jasno, Slovensko a jejich obyvatele mám rád. Jako nákupčí jsem tam jezdíval, jednal s kultivovanými obchodníky a jednali se mnou vždy slušně. Uměli i slušně mě nevyhovět a to se cení. U maturity jsem si "šplhnul" u předsedy komise tím, že jsem přečetl dvě věty slovenštiny plynule. Doslova řekl: "Četl jste jako rodilý Slovák". Bavili mne změkčené koncovky, slovo "domov" - na konci "ou", atp.

Bohužel ale většina Slováků se chová nedospěle. Například v roce 1993 v naší firmě pracovala parta Slováků, zrovna jednou odcházeli z mistrovny. Náš mistr mně informoval, jak s nimi diskutoval o politice a že se jim líbí pan Mečiar. Kdybych u toho byl, hned bych se jich otázal, proč tedy pracují v ČR, nejsou u svých milých doma a nebudují svůj průmysl, když to tak pan Mečiar na Slovensku dobře vede. Tož tak...

0/0
21.9.2017 21:41
Foto

J68a64n57a 74S70l17a68n60i78n53o53v21á 1571390557186

...mně to rvalo srdce, protože jsem se cítila roztržená vejpůl... máma rozená Slovenka, táta Čech... formálně jsou dva svébytné státy, ale stále je za sebe vnímám jako jeden...

...a možná nejsem sama, kdo to tak má...

+2/0
21.9.2017 18:51

J86i16ř21í 94H74o41r26á21k 5562562550

Pro mladší: tak to skutečně bylo, rozhodli Slováci, potom to byla jen technická záležitost, dvojdomek Pithart, před volbami předseda české vlády, jenom řečnil a nebyl schopen žádné akce, Slováci už měli ministerstvo zahraničí, svou ústavu.

+6/0
21.9.2017 14:51
Foto

K63a88r55e68l 83C84a65c35h 8369164225914

Od dětství jsem byl vychováván v duchu čechoslovakismu. Zeptal-li se mě někdo na mou národnost, automaticky jsem odpověděl Čechoslovák. Proto mně celkem udivila příhoda v kempu v Tatranskej Štrbe v r. 1969. Kolem ohně tam večer seděla mládež, popíjeli, vyhrávali na kytary a zpívali. Přišel děda, zaměstnanec kempu a povídá : " Tíchšie mládenci, tíchšie - veď sú tu cudzinci z Čiech!" Tak jsem se prvně dověděl, že jsem na Slovensku cizincem. Oni to tak totiž brali na rozdíl od nás vždycky. Opravdu můžeme děkovat V. Klausovi, že ten rozchod proběhl natolik kultivovaně, že můžeme na Slovensko jezdit stále jako přátelé.

+4/0
21.9.2017 14:22

J92i52ř25í 24J32i90r66o22u77d78e97k 8516789424924

S Vaším konstatováním v úvodu souhlasím, s tím dalším až tolik ne. A zažil jsem leccos. Od dětských let, i během studií, ale např. i během ZVS, ale i dále, až do současnosti. Vzájemnou nevraživost z titulu národnostního jsem nikde, a to ani skrytou, nepozoroval. Špičkování, to ano. Ale to bylo oboustranné;-) Že byli Slováci poněkud vznětlivější, mnohdy i ctižádostivější, ač jak kdy, to ano, ale to se bralo jako samozřejmost. Že byla příčinou rozdělení i ,,národnost. struna" a odpor k tzv. pragocentrizmu, to byla pravda, stejně tak jako to, že velkou roli hrála politika a ti, jež jí představovali. Je ovšem otázkou z kategorie ,,kdyby", co by sedělo, pokud by byl za prezidenta instalován Dubček a nikoli Havel. Slováci by to bezesporu kvitovali;-)

0/0
21.9.2017 14:40
Foto

J37a48r45o28m24í61r 57P95e89t96ř84í37k 6724721309808

U Slováků byli příliš slyšet slovenští nacionalisté.

Nebylo jich mnoho, ale slyšet byli až moc.

Je otázkou, do jaké míry by dokázali vybičovat protičeské vášně - viz projev Štefana Kvietika.

Proti rozdělení státu byl zpočátku i Vladimír Mečiar, vzpomínám si, jak se při televizní debatě pustil do předsedy Matice slovenské Markuše, který zastával rozdělení Československa. Postupně začínali mít slovenští nacionalisté navrch a Václav Klaus tehdy moudře usoudil, že takové soužití se Slováky v jednom státě by k ničemu nevedlo. Tak Mečiarovi sám navrhl rozdělení státu, z čehož byl Mečiar v prvních chvílích docela zaskočený.

Nakonec se dokázali rozumně dohodnout a rozpad státu proběhl kultivovaně.

Pokusy moravských nacionalistů, kteří se po úspěchu ve volbách začali hádat, zda hlavním městem Moravy bude Brno či Olomouc naštěstí vzaly rychle za své, protože v dalších volbách již zcela propadli.

+3/0
21.9.2017 15:21

P79e93t28r 12S31k25á11c88e65l 6894439429

Moravských "nacionalistů" se nezastávám, ale uznáte, že zemské uspořádání platné do roku 1949 bylo funkční. Kdo a proč bránil po roce 1990 obnově věcí lidských, navrátila se vláda věcí tvých, lide? I pan Havel se Moravanů zastal tak, že ve svém projevu v roce 1990 v Brně řekl: "Morava si musí svoji svébytnost vybojovat"! A odjel do Prahy a víc jeho nebylo slyšet ani vidět pro Moravu. Nehnul ani prstem. Vlastně hnul, něco řekl o nitkách StB, které vedou do Slušovic. Dnes kdyby ona "kapitalistickým" způsobem řízená firma v "socialismu" vyráběla, stát by přijímal ročně od ní 14 mld Kč. Nikomu si nechybí.

K propadu moravských stran ve volbách - nezapomenu na besedu "na živo", kdy jistá (později velmi úspěšná redaktorka ČT) redaktorka zpovídala pana Dřímala (předseda MDS) s cílem jeho zesměšnit. Například po něm chtěla číslo policejního zákona, atp. Takže s pomocí televize a tisku jde všechno, víte?

0/0
21.9.2017 21:52
Foto

J84a90r13o88m50í90r 38P86e90t87ř96í40k 6444561359268

Se Slušovicemi máte pravdu.

Stanislav Devátý tam přece "pracoval"...

+1/0
21.9.2017 22:11

P47e63t92r 49S57k96á27c57e60l 6404709219

Vidíte, to je zajímavé. A v době demokracie a svobody neprotestoval proti výroku pana Havla že "nitky StB vedou do Slušovic". To jsou charaktery. Holt schopných mužů v čele vedení státu je nám třeba,je nám třeba zdravého rozumu...R^

0/0
23.9.2017 21:01
Foto

K46a55r61e34l 27C25a21c98h 8929954855804

Já přece nepsal o nevraživosti. Já psal o tom, že my Češi jsme byli většinově vychováváni v tom, že jsme Čechoslováci, kdežto ze Slováků se jako Čechoslovák představil málokdo. Oni to tak prostě necítili. Proto se nemůžeme divit, že využili každé příležitosti k osamostatnění - např. již v r. 1938.

+1/0
22.9.2017 6:29

M43a42r89t91i95n86a 66B74e89r83á51n11k95o93v83á 5867725552

Souhlas a karma.

Československo zničil Havel, ten začal s pomlčkou (a to čubrněli i jeho druhové v OF, neb to s nimi nekonzultoval).

+4/−5
21.9.2017 12:20
Foto

M37a20r30i27e 49J44a35n72d23o29v44á 8351333515776

Ubohé......

+4/−3
21.9.2017 12:27

S21t15a25n17i34s61l73a72v 94Š30e61v14e60č37e33k 9413334351477

Ano, ubohé, jak působil Náš Největší Demokrat.

+2/−1
21.9.2017 15:21
Foto

Z67d74e60n26ě91k 54M66a32t73u47š40k64a 7608106335846

než se začnete spravedlivě rozhořčovat, tak si zjistěte, kdo s tou pomlčkou začal.

+1/0
21.9.2017 13:16

J87i68ř79í 48J92i63r46o35u95d86e40k 8746459884874

Havel nic nezničil, ale ani nic neošetřil. Byl v tom všem toliko statistou, mnohdy pak i pouze toliko dobře voděnou loutkou, která ráda opět poté, co dílo bylo dokonáno, svou roli opět převzala za přispění těchže, kteří jej opět ,,instalovali"Rv

+1/−2
21.9.2017 14:25
Foto

M21a98r84i82e 12J60a88n32d62o67v38á 8981353645656

"pak i pouze toliko" ;-D;-D;-D

0/0
22.9.2017 8:26

S11l14a36v52o45m71í53r 86B53e13n38e34š 6292147240914

Havel za to nemohl, stejně jako za to nemohl Pithart, ale oba se chovali nedůstojně a podlézavě, jak se snažili Slovákům zalíbit, aby proboha neodcházeli.

Havel poněkud nedůstojně, Pithart velice nedůstojně.

+5/−2
21.9.2017 15:04

J85i83ř59í 28J64i75r26o31u33d98e45k 8276809644634

I P.P. velice nehezky kličkoval:-/

+2/−1
21.9.2017 15:07

S21l69a39v85o35m47í92r 53B25e67n21e40š 6792737350684

Vaše názory, pane autore, jsou zcela identické s názory mými.

+4/0
21.9.2017 11:07

J27i48ř74í 52Ř24e74z45n10í34k 4872152283455

Tehdy jsem předpokládal, že by snaha po zachování federace mohla plynout z české strany se snahy oslabit ambice Němců, ze slovenské strany ambice Maďarů. Ve dvou se to lépe táhne.

+1/0
21.9.2017 11:00

S36l35a16v88o48m26í64r 88B27e87n53e92š 6402437600534

Možná my bychom směrem k Maďarům mohli být Slovákům užiteční, ale oni nám směrem k Němcům nikoli.

Buď Němci nebudou nic vznášet a potom Slováky nepotřebujeme, nebo něco vznášet budou a potom bychom i se Slovenskem byli příliš slabí, než abychom jim mohli odolat sami.

To, že my bychom Slovákům směrem k Maďarům užiteční být mohli, ale oni nám směrem k Němcům nikoli, tedy nevyplývá z malé početnosti slovenského národa, nýbrž z velkého rozdílu mezi lidnatostí a početností Německa a lidnatostí a početností Maďarska.

0/0
21.9.2017 11:10

J44i45ř57í 96Ř39e27z78n15í22k 4482452343395

Řeknu to jednoduše, Československo nemělo sice smlouvu s Německem o hranicích, které jsou ale nazvány v německém textu hranicemi zemskými, ale mělo s nim alespoň nějakou smlouvu o nulitě Mnichova, nástupnický stát Česko neměl v ruce nic.

+2/0
21.9.2017 12:02
Foto

Z60d47e41n73ě17k 88M41a14t50u40š56k70a 7788106595306

píšete nesmysly, označení zemské hranice má pouze a jenom Bavorsko.

0/0
21.9.2017 12:18

J58i83ř41í 84J56i89r51o57u30d16e18k 8566119764984

V tomto případě nejde o nesmysl. Při sjednocení Německa, jež bylo podmíněno(!) souhlasem vítěz. mocností II.WW, si Polsko vynutilo svou (!)podmínku o neměnné platnosti hranic O/N. U nás toto bylo, a vědomě(!), ,,zanedbáno"!Pokud by toto řádně bylo i u nás ošetřeno, tedy neměnnost(!) stát.(!) hranic, po rozpadu československa by vše přešlo v souladu s mezinár. právem i na ČR. Mezinár. deklarace a prohlášení politiků žádnou práv. platnost nemají!

+2/0
21.9.2017 14:20
Foto

Z79d39e59n66ě49k 22M28a33t54u28š48k92a 7158106365596

já o voze, vy o koze.

Reaguji pouze na tvrzení p.Řezníka o označení hranic.

Nic víc a nic méně.

0/−1
21.9.2017 15:08

J27i28ř83í 62Ř64e14z48n81í70k 4952832533105

Sice jsem německý text Smlouvy o hranicích nečetl, ale v jedné TV diskuzi to zaznělo, že v německém textu na rozdíl od českého je použit namísto státní hranice termín "zemská hranice".

0/0
21.9.2017 18:16

J79i83ř13í 73J40i75r40o29u42d20e18k 8406609854664

Nikoli. Toliko VyRv Zemská hranice v BRD je totéž, co u nás hranice např. okresu, či kraje. A ty nemají se stát.(!) hranicí nic společného!Vnitřní uspořádání suverenního státu není totéž, co suverenní stát jako celek, atˇ má své VNITŘNÍ uspořádání provedeno jakkoli! Spolkové země v německu jsou toliko vnitřní věcí BRD!

0/0
21.9.2017 19:30
Foto

Z18d95e45n56ě93k 56M89a38t27u24š44k75a 7908776945536

jenže na hranicích Bavorska a ČR je také Landesgretze, čili zemská hranice.

0/0
22.9.2017 9:53
Foto

J37a73r32o73m43í44r 29P73e33t94ř40í83k 6184741319148

Naprostý souhlas R^

Když jsem v televizi viděl vášnivý projev slovenského herce Štefana Kvietika o strašlivém útlaku Slováků ze strany Čechů, tak mi bylo jasné, že slovenští nacionalisté by byli schopni z Československa učinit druhou Jugoslávii.

Za klidný rozpad Československa si Klaus s Mečiarem zaslouží uznání (i když ani jednoho z nich nemusím).

+10/0
21.9.2017 10:45

P27a81v73e74l 59V36é58b53r 5899552852581

A to já zas jednoho z nich docela dobře můžu...

+3/0
21.9.2017 12:28
Foto

Z95d10e48n51ě47k 65M80a66t37u21š32k72a 7758716335976

Výstižně podané R^

+3/0
21.9.2017 10:34
Foto

M25a15r30i51e 92J40a57n19d13o30v92á 8101253775836

Tentokrát souhlas.

+2/−1
21.9.2017 10:15

I58v69a77n 32M55a87r46e51k 6934648752

Naprostý souhlasa karma . R^

Pracoval jsem na Slovensku od r.1968 do r.1996 , takže vím o čem je řeč. Naši východní bratři si jen splnili svůj sen, nic víc, nic míň .

+12/−1
21.9.2017 10:11

P16e58t10r 97S87k13á60c37e83l 6344439659

Souhlas, ale sny by se měly jen snít. Realita je příliš tvrdá, poté kdy zjistíte (Slovensko) o co přicházíte. Viz můj příspěvek shora.

Bohužel v min. století se uprostřed Evropy jen a jen rozdělovalo na malé, lépe ovladatelné kousky. Kromě Německa, které se moudře po roce 1990 sjednotilo.

Komu vadila říše uprostřed Evropy. Říše, v níž naši předkové 300 let žili a na jeden doklad mohli cestovat dokonce až k moři? Předchůdcem EU bylo Rakousko-Uhersko. A EU se nyní snaží je napodobit ještě nesmyslnější byrokracií. Ta by se v R.-U. potlačila, pokud by mocnosti nevyvolaly válku směřující k rozbití mocnářství. Druhý extrém naši tzv. "spojenci" zažili do roku 1938, kdy se jim "malá" ČSR vymkla z řetězu a tak ji potřebovali přibrzdit. Podařilo se, vyklidili jsme jim světové trhy obuví a dalšími výrobky průmyslu. Němci okamžitě otočili kurz marky k naší koruně, atd. Proč se tohle a další pravdy neučí ve školách?

0/0
21.9.2017 22:03
Foto

M64a52r39i47e 26J72a79n50d59o37v43á 8231163925106

;-D

0/0
22.9.2017 8:27

M51i37l68o78š 57D37v64o51ř60á13č31e14k 2965648490104

Realisticky popis. Dobry clanek.

+6/0
21.9.2017 9:51

I63v24a13n 22Š79t26í50p29e77k 3232238250789

Naprosto přesné.R^

+6/0
21.9.2017 9:49



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz