Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i24ř49í 29Ř69e30z38n78í35k 4322132423835

Tak jsem si tento rok ještě užíval počátek letního času a žádný škodlivý účinek jsem na sobě neznamenal.

0/0
5.4.2019 7:07
Foto

D60a48v72i76d 78G74r89u66b29e14r 7168212777352

Kdo by to kdy byl řekl, pane Jakle, že velká část obyvatelstva zhloupne tak, že bude třeba veřejně blogovat o jasných fyzikálních nebo matematických samozřejmostech. Že se najdou tací, i v hlavních médiích, kteří budou lidem dávat anketu, zda si myslí, že a) 2 + 2 = 4, b) 2 + 2 = 7.

Já jsem na stejnou notu jako vy psal sem jen jednou - https://gruber.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=685161 - ale nejspíše to pořád nestačí. :-)

0/0
31.3.2019 9:28

P88e42t94r 27S68k50á85c29e53l 6434359749

Den má a bude vždy mít 24 hodin. Pokud zkrátíte čas spánku a odpočinku o hodinu, nastavíte cestu nemocím. A potom vám bude houby platné jako "delší" odpoledne. Strávíte je po ambulancích, lázních, apod. Je to každého volba, máte právo na tyto informace, ale taky odpovědnost, jak s nimi naložíte. Zdravého rozumu je nám třeba.

0/0
31.3.2019 0:39

D29a75n76a 66T82e41n92z37l88e84r 5690832725463

Naprostý souhlas R^

+1/0
30.3.2019 15:55
Foto

Š75t96ě66p19á42n17k90a 93B48e45r39g15e44r91o96v41á 8933391500140

Dobře shrnuto R^

+1/0
30.3.2019 9:11
Foto

J54i24n88d62ř31i73c28h 50K46u14b71á21n53e31k 1747876623446

Naprostý nesouhlas. Snad bych souhlasil jen s tím, že název "zimní čas" je pitomina. Je mi jedno, jestli ráno svítí slunce nebo ne, ale že v zimě je tma už ve čtyři hodiny nikomu dobře nedělá. Aneb letní čas je jediné rozumné východisko. Když už bude končit střídání. A čas je jen dohoda lidí, aby vůbec mohli existovat. A je to s ním jako jízdou vpravo - což byl jev do protektorátu nevídaný a nepřirozený.

+3/−3
30.3.2019 8:32

P10e27t82r 35S36k40á36c76e96l 6104399579

Nic proti Vašemu názoru, ale pokud je v zimě ve čtyři odpoledne již tma, jde o přírodní úkaz a tisíciletí se tomuto naši předkové vždy dokázali přizpůsobit. Prostě odpočívali. Tma opravdu dělá dobře lidem, netvrďte opak. Naši předkové ještě v 19. století spali v průměru 9 až 11 hodin a co všechno dokázali. Například 1.1.1849, tedy před 170 lety, vyjel první vlak z Brna do České Třebové. Předtím zprovoznili dráhu z Vídně do Břeclavi a dál. My dnes s "letním časem" nedokážeme ani tratě pořádně udržovat a rušíme lokální dráhy! A ani takových úspěchů a výročí od našich pedků nevzpomínáme v ČT, v novinách a rozhlasu. Kam jsme došli...?

0/0
30.3.2019 21:06

K89a40r42e68l 91N60o18v13á86k 7681884508570

To jsou kecy. Zapomněl jste ještě třeba na staré Římany.

0/0
31.3.2019 3:51

J44a72r28m61i22l27a 18V77a59v39r32o31c29h87o57v36á 8548765276200

R^R^R^

+1/0
30.3.2019 6:54

J87i24ř41í 77Ř84e39z23n79í58k 4562412383415

Tak vlád se pletly už do zavedení časových pásem.

0/0
30.3.2019 2:04

M76a91r66i17e 25Š84í82p31k78o40v11á 5202472714727

Jednoznačný souhlas.

+2/0
29.3.2019 22:49

L59u76b42o90š 71C40h69l30u41m49s75k82ý 2130375288135

Jak to dopadne je mně už naprosto jedno. Jen si myslím, že střídání času (letní/zimní) alespoň částečně suplovalo chování člověka, který se dříve řídil přírodou a nikoli hodinkami. Pevně daný začátek a konec pracovní doby bez ohledu na světelné podmínky, práce na směny, to přece není přirozené. (Za všechno může Edison.) Podle mě, je zdravotní argument, užívaný odpůrci střídání času, naopak argumentem zastánců střídání.

+4/0
29.3.2019 22:06

P97e92t88r 52S95k89á28c38e91l 6434879189

"Pevně daný začátek pracovní doby"..... asi jste si nevšiml, že od roku 1990 si může každý svobodný občan vstávat a ulehat jak a kdy chce. Začátek doby je daný dohodou se zaměstnavatelem, kterou každý svobodně potvrzuje a dodržuje. Pro zrušení nesmyslu především nahrávají hrůzy, co se děje od března do října u každé mateřské školky a u ZŠ (družiny), kdy rodiče vozí svoje potomky již od 6.00 hod. do škol. Tzn. děti od tří let musí, ano musí vstávat již po 4.00 hod. přírodou nabízeného času. Takto brzy naši předkové vstávali k domácím zvířatům, k pekařským pecím, na poštu. Tedy jen některé profese, jejich děti školou povinné již vůbec ne. Přitom máme plnou pusu starostí o našich potomcích, jak je máme rádi, přitom jim ničíme zdravý vývoj.

Dále pro Vás a dva plusující - doplňte informace a uveďte odkaz na hodnověrný výzkum, prokazující kladný účinek na lidský organismus pootáčení hodinami dvakrát ročně. Podobný, jako je tento:

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/331959-po-zavedeni-letniho-casu-pribyva-o-ctvrtinu-vic-infarktu-zjistila-studie.html

Takových podobných mám uloženo dvanáct. Ale diskutujme k článku pana Jakla, pokud nesouhlasíte, uveďte vždy jen vážné argumenty. Nikoliv osobní pocity, respektuji každého názor, ale některé postoje vyvolávají úsměv a lituji, jak si sami ubližují na zdraví. Každý máme totiž biologické hodiny a ty 2x do roka dostanou náraz. Projeví se nespavostí, tromboembolickými nemocemi. K lékaři potom nejdete s "letním časem", který je příčinou i tohoto "drobného" prohřešku proti zdraví. Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0/−1
30.3.2019 21:24

K83a40r66e47l 66Š49i29n81d23e49l66á10ř 3167702352679

Žijeme ve zvláštní době, kdy se východoevropskému času říká čas letní a středoevropskému zimní, kdy se svazkem muže a ženy mají údajně nazývat svazky muže a muže či ženy a ženy či se Evropou nazývá politický projekt, který zahrnuje jenom část Evropy... Jak chápal Orwell, myslíme ve slovech, zničme význam slov a pojmů a ztratíme schopnost přemýšlet.

Karma jasnáR^

+3/0
29.3.2019 21:45

M48i11c78h92a60l 37S13v26o57b29o76d69a 5578148986371

R^ Je zajímavé jak se v diskuzi řeší kraviny s ranním vstáváním v letních měsících, jako by neexistovaly žaluzie a závěsy v oknech.

+4/0
29.3.2019 19:03

M52a60r46t11i81n38a 25M63o17u45d88r57á 7360883456349

R^ tím spíše, že díky světelnému smogu je ve městech (ale už i na vesnicích) světlo i v noci, a to místy dokonce takové, že zmatení kosi zpívají už v jednu po půlnoci

+2/0
29.3.2019 19:09
Foto

P64e60t89r 89Z63á93v57l55a36d49s88k46ý 5721593340191

R^

+1/0
29.3.2019 18:48

I49v39a57n 55M34a33r84e19k 6844258852

Karma. R^

+1/−2
29.3.2019 17:42

M24a47r54i89e 68Š83í52p15k95o23v19á 5722572124897

Mínus je omyl.

0/0
29.3.2019 22:52
Foto

N73a41ď49a 78D89u57b21c79o18v96á 7415890984405

Ano, je to jak u blbejch, já jsem tzv. zimnimu času říkala čas jako v přírodě, nic navíc nemá cenu říkat, vše řečeno v článku, se kterým souhlasím.

+5/0
29.3.2019 17:40
Foto

M74a79r14i48e 18J43a18n81d59o30v61á 8301543375946

Tak dlouhý článek, a o ničem.:-/

+1/−15
29.3.2019 16:47

M40i65l98a52d44a 58S52v69o16b35o37d12o67v46á 5921368932526

Pro mne je tedy o něčem - a docela podstatném.

+9/0
29.3.2019 17:21

V73ě31r43a 14F34o49l68t80ý91n81o28v26á 1698136837839

Důležitý by byl v případě referenda o středoevropském, nebo letním času.

+2/0
29.3.2019 18:04
Foto

M77a40r41i46e 63J80a32n20d97o22v80á 8411503455656

Jo, a o čem?8-o

0/−5
29.3.2019 18:24

M92a67r76t79i16n61a 35M41o59u83d63r66á 7690513886659

Zkuste začít Slabikářem. V antikvariátech ho seženete za pár šupů.

+6/0
29.3.2019 19:43

P33e28t82r 68S61k94á56c88e91l 6974339169

O škodlivém nesmyslu, který u nás zavádíme od roku 1979 nepřetržitě. Nikomu nevadí, že děti a mládež školou povinné musí od března do října denně vstávat o hodinu dříve. A nikdo se jich neptá, zda si takový nesmysl přejí. O škodlivosti na zdraví citlivých a nemocných lidí ani nemluvě. Hlavně že od roku 1990 si každý může vstávat jak a kdy chce. Tak proč nám to stále musí naše vlády (totalita netotalita) stále nařizovat? Odpovědi ale jen vážné a určité...

0/−2
30.3.2019 23:44

V21ě67r36a 40F56o25l34t58ý91n33o76v32á 1518986807629

Bude to zajímavé, když některý evropský stát zavede letní čas a sousední stát zimní. Už se o tom diskutovalo i na "nejvyšších" postech Evropy.;-D

0/0
29.3.2019 16:43

M10a24r61t67i18n 56N56á22p66r76a14v97n20í87k 1862174385281

Naprostý souhlas. Někteří lidi prostě nemají vnitřní hodiny, respektive je necítí, jinak by nikdy nemohli souhlasit s letním časem.

+6/0
29.3.2019 15:51

P29e90t56r 32B20u54r26i40a72n 4101506604268

Karma, souhlas.

+4/0
29.3.2019 15:04

D62a23n 93R87o77z46s64í96v64a21l 3230732790214

Naprostý souhlas. Existuje pouze středoevropský čas který funguje odjakživa a pak výmysl těch zlých komunistů o které se tu téměř všichni otírají s názvem letní čas. Nic víc nic míň.

+6/−1
29.3.2019 13:38

J36a47k14u45b 69Š93o32l78c 8891168764145

Poledne neznamená, že musí být dvanáct hodin. Hodiny jsou lidská vymyšlenost k usnadnění lidské činnosti. Do průmyslové revoluce to bylo zbytečné řešit, vyšlo slunce vstalo se, dalo se dobytku, šlo na pole a s tmou do postele. Střídání času umožňuje nejlépe využít dobu slunečního svitu.

"Zimní" celoroční bude znamenat, že se v červnu bude rozednívat někdy ve tři. Máte-li malé děti, nemůžete jít dřív do práce a dřív z práce. Děti vstanou po páté a bude se víceméně čekat do půl osmé, než se půjde do školy. "Zimní" čas v létě může vyhovovat těm dříve pracujícím. Kdo pracuje od osmi a později, tomu bude prostě hodina světla ukradena.

Naopak "letní" čas v zimě bude hodně tristní po ránu.

+9/−4
29.3.2019 13:12

M17i51l76a82n 55P71t16á59č50e83k 6262980181702

Ale děti do školy v letních měsících přece klidně můžou chodit na 7:00 místo na 8:00.

+1/−1
29.3.2019 14:12

J73a30k64u78b 42Š58o39l42c 8891928684645

Jako, že by škola měnila začátek vyučování?

+2/0
29.3.2019 14:20

P80e66t92r 82B33u87r21i73a38n 4221306804658

Anebo vyhlásila letní prázdniny, to je druhá možnost.

0/0
29.3.2019 15:06

P51e67t29r 69S51u31s15k36e 5976303113249

Ironie? Chodit neznamená začít se učit ;-) A v "letních" měsících se dva ze tří neučí :-P

0/0
29.3.2019 15:11

J20a72k28u73b 73Š61o83l24c 8901898484665

Pokud myslíte ranní družinu, tak to je podle mých zkušeností pouze televizní kroužek, což mi nevyhovuje.

+1/0
29.3.2019 15:59

P67e60t37r 86B44u41r60i10a82n 4231896904208

Děti vstanou po páté a bude se víceméně čekat do půl osmé,...

?? a jak jste na to přišel, že vstanou po páté? Máte vůbec děti? Děti vstanou, až se vyspí. A je jedno, jak mezitím pošoupnete hodiny. Když dopředu, na letní čas, tak je v šest ráno taháte z postele se lživým výkřikem: vstávej, už je sedm!

+3/0
29.3.2019 15:08

J71a47k70u62b 37Š81o46l90c 8671228244915

Právě proto, že mám malé děti, tak vidím, jak se jim posouvá ranní vstávání podle východu slunce. Teď vstávají po šesté, pokud by nedošlo ke změně času, tak by v tom červnu opravdu vstávali v pět.

+1/0
29.3.2019 16:00

P10e64t60r 46B66u73r60i28a62n 4121906924278

To ne, jim se neposouvá vstávání podle slunce, ale podle toho, jak brzo je dáváte spát. A je logické, že když si posunete hodiny, dáte je spát dřív, tak i dříve jsou vyspané. Děti jsou dost flexibilní a vnitřní hodiny ještě nemají ustálené. Moje 8letá dcera nevstává nikdy před sedmou. Zkuste je někdy udržet vzhůru do 23 hod a uvidíte, že v pět fakt nevstanou, i kdybyste jim svítili v pokoji reflektorem.

+3/0
29.3.2019 16:26

M91i65l68a11d41a 95S81v36o63b11o23d22o60v62á 5181128742986

V létě jsou prázdniny, nezapomeňte.

0/0
29.3.2019 17:23

J47i22ř94í 44Ř76e98z63n26í48k 4392712563695

Tak měření času prostřednictvím sestrojení hodinek je dáváno jako jeden z nejlepších produktů lidského ducha, nejdůležitější vynález po vynalezení kola.

0/0
30.3.2019 2:07

M56a77r45t44i25n76a 89M36o26u41d64r45á 7620473346159

Když chce někdo mermomocí vstávat o hdinu dřív, aby měl "delší den", tak ať klidně vstává, ale ať do toho netahá ostatní, co o to nestojí. TZV. letní čas o ničem jiném není.

+10/−3
29.3.2019 13:06

J21o52s26e86f 13R52a79j32n57o88c69h 1474241579523

tak proč ten kdo chce vstávat později, si klidně nepřispí. Proč tahá do svého problému ostatní? Můžete mi to vysvětlit?

+4/0
29.3.2019 14:41
Foto

M63a16r41i66e 44J24a28n91d34o84v71á 8311803395976

Odpovědi se asi nedočkáte, protože zase tak moudrá paní Moudrá není.;-D

+2/−5
29.3.2019 16:25

P24e61t39r 20B37u85r55i69a66n 4141966234868

Já to vysvětlím za paní Moudrou. Ten kdo trvá na zimním času si nemůže přispat, protože letňáci mu posunou pracovní dobu a celý rytmus dne o hodinu dřív. Kdežto v době zimního času platícího v létě nikdo letňákovi nebrání jít spát v osm večer a v pět ráno už stepovat u prvního nádražního kiosku s lahváčem v ruce.

+7/−2
29.3.2019 16:29

M36a16r52t22i67n88a 11M39o30u80d88r89á 7910603906129

;-DR^ Dokonalé, jako vždy

+1/−1
29.3.2019 19:07

M40a30r98t92i59n74a 18M17o13u29d65r18á 7460743616469

Protože musí do práce nebo do školy, atd...., jelikož ta začíná z naprosto malicherných důvodů o hodinu dříve? Fakt nechápu, že jste na to nepřišel sám (a "geniální" Jandová s Vámi).

+5/−1
29.3.2019 16:27

M11i41l64a27d42a 59S62v91o38b67o92d79o49v30á 5451358642676

Protože letní čas je na rozdíl od středoevropského pro nás umělý.

0/−1
29.3.2019 17:28

J35i82ř96í 30Ř36e60z97n44í18k 4482322913925

Středoevropský čas je přesně tak umělý jako letní.

+2/0
30.3.2019 2:09

P55e28t51r 88S60k94á72c68e80l 6674179639

Pokud pozorně čteme článek, SEČ odráží po tisíc roků stejný stav v přírodě, Vesmíru. Tedy že nejkratší stín je v pravé poledne, to Vás ve škole neučili?

+1/0
31.3.2019 0:30

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz