Pondělí 4. července 2022, svátek má Prokop
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 4. července 2022 Prokop

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M70a62r33t86i14n 80C10h52m34e87l83a90ř 1601819750748

Výborné zamyšlení M.Kechlibara nad tímto téma je zde: https://kechlibar.net/2020/11/11/americke-volby-ii-o-hlasovani-postou/

0/0
21.4.2022 16:46
Foto

M44i25l91a98n 59S72m59u78t19n40ý 9672698891342

Nedat možnost Čechům s občanstvím ČR žijícím ve vzdálených místech na naší zeměkouli volit korespondenčním způsobem, to má zřejmě několik vysvětlení.

1) V Česku odjakživa panovala závist k úspěšným a pracovitým, natož aby byli úspěšní ještě v cizině, to je na pováženou! 2) Úspěšní a zajištění lidé jsou v drtivé většině stoupenci vlastní odpovědnosti, tudíž inklinují k pravici a odmítají populismus a omezené národovectví. Proto je ve Sněmovně tak velký odpor proti korespondenční volbě od ANO a SPD. 3) Kolik Čechů by se vůbec tento způsob volby dotkl a jak by mohly být výsledky voleb nějak zmanipulovány? Stačilo by přece omezit takový způsob jen na české občany s trvalým pobytem v zahraničí. Tento počet zásadně volby neovlivní, ale bude výrazem nejvyšší demokracie. Všechny ty kecy o tom, že když není člověk za plentou apod., tak ho někdo ovlivní a že se všechno zmanipuluje, jsou hloupost. Je to jen o české malosti, závisti a připodělanosti.

+1/0
19.3.2022 1:35
Foto

L39u66b53o87m57í21r 81B40r46á37z69d65i28l 1277106151283

To, že reaguji na váš příspěvek, neznamená a priory, že s vámi nesouhlasím. Berte to, prosím, jako věcný dotaz. Nepodařilo se mi dostat k jednoznačným informacím, jak by po technické stránce korespondenční volba měla vypadat. Z toho, co předvedli v posledních prezidentských volbách v USA, jsem - decentně řečeno - spíš na rozpacích, a v takovémto provedení bych si to rozhodně v našich podmínkách nepřál. Takže jak zabezpečit v korespondenční volbě aspoň ty nejzákladnější podmínky - volba bude tajná a volit bude skutečně jen a výhradně ten dotyčný? Tedy nebude to ve stylu, že za zadkem voliče nebude sedět někdo, kdo mu bude dopomáhat ke "správné volbě"?

0/0
19.3.2022 5:38
Foto

M57i25l10a41n 14S36m86u35t96n12ý 9532768731232

Digitálně dnes můžete jako občan ČR získat například estonské občanství, všechno jde, když se chce. Ale místo toho má ČR nejvíce zaměstnanců ve státní a veřejné správě ze všech zemí OECD. Stačí se podívat na zoufalství kolem stavebního řízení. Tady sedí žába na prameni. Protože digitalizace by učinila statisíce pracovních míst byrokratů zbytnými. Vinou nekvality rozbujelé, pasívní a liné státní správy prohráváme v prosazování národních zájmů v EU. Do mistrovství tento systém dovedla koalice ANO a socialistů, ale přesto i tímto zkorumpováním voličské skupiny byrokratů nevyhráli. Nejlépe by bylo zavést pro všechny občany ČR doma i v zahraničí digitální volby. Přece máme skoro každý možnost získat tzv. bankovní identitu. Když nás přesně rozezná a potvrdí jakákali banka i pro významné finanční operace, co je složitého na tom udělat totéž s hlasováním? Navíc bychom získali daleko více účastníků voleb třeba mladých lidí. Ale jsem zásadně proti návrhu všech evropských zelených a našich pirátů, aby mohli volit už 16letí. S teanegerovským gulášem v hlavě přece nemůžete stanovvovat budoucnost zastupitelské demokracie. Ale chápu, že tehdejší star Greta Thunbergerová je jejich vzorem.

0/0
19.3.2022 15:16
Foto

L40u62b10o57m26í46r 72B34r64á91z13d78i64l 1397926541423

Já s vámi naprosto souhlasím ohledně digitalizace. Jsem velký fanda IT technologií, internet jsem začal v praxi používat už v době tzv. BBS, stálo mě to tehdy docela dost peněz, ale nelitoval jsem. Mladší ze synů díky tomu absolvoval ČVUT FIT, dnes ho velmi úspěšně živí programování (Certicon, software AI). Ovšem domnívám se, že jste ne úplně přesně pochopil moje výhrady. Typicky - k tomu, abych laboroval s bankovním účtem manželky, mi stačí znalost přihlašovacích údajů- a ty znám - a její mobil. S trochou nadsázky - půjde-li spát, vezmu její mobil a účet "vyčóruju" do 5 minut. Ona to zjistí až tehdy, když se jí nezadaří zaplatit u pokladny v Tescu. Stejným způsobem za ni mohu odvolit a zjistí to až tehdy, kdy jí počítač ohlásí, že už má volby za sebou, protože to její manžel sfoukl v době, kdy spala spánkem spravedlivých.

Ve variantě fyzické přítomnosti voliče u volební urny je tohle prakticky vyloučené. Tudíž - pokud bude zabezpečeno, že volič přijde kamsi a pod dozorem nějaké komise provede tajnou volbu digitálním způsobem, pak s tím nemám problém, ale s tímto mechanismem zatím - aspoň pokud je mi známo -nikdo nepřišel. Tohle mi "ošéfujte", prosím, rád se nechám poučit. ;-)

0/0
19.3.2022 18:56
Foto

L77u14k22á19š 54H88i91n34t40e66r61b59u18c37h63n72e23r 6395136277683

To je zvláštní, že je poslední dobou tolik případů, kdy v poslední minutě korespondenční hlasy záhadně otočily výsledek naruby.

0/0
19.3.2022 8:05
Foto

V82l67a55s33t59i18m37i35l 70K57r42a52u69s 3753724604133

Když se před lety u nás plédovalo pro přímou volbu prezidenta, tak se také tvrdilo, že to bude výrazem nejvyšší demokracie. Hlasy upozorňující, že přímá volba prezidenta je v našem parlamentním systému nesmyslná, nebyly vyslyšeny. Náš moudrý lid si pak dvakrát po sobě zvolil za prezidenta lháře se sklony k alkoholismu. Dnes přímou volbu prezidenta označují často za chybu i ti, co pro ni kdysi hlasovali.

U nás zatím regulérnost voleb nikdo nezpochybňuje. Mám obavy, že korespondenční volba může tuto důvěru narušit. Jestliže korespondenční volba někdy v posledních minutách otočí dosavadní výsledek voleb naruby (jak se už stalo v Rakousku a USA), nemusí to ještě znamenat volební podvod, ale vážné podezření z podvodu tu bude.

0/0
19.3.2022 9:44
Foto

R84o73m18a32n 85K78o20z73e55l 4637496163514

Lháře se sklony k alkoholu volili i politici a to ještě 3x, ano myslím Václava Havla, při vší úctě k němu. Pokud vím, tak nejvíc proti přímé volbě je ODS a důvod je jasný, protože už 2x voliči volili jinak než chtěli, jen se to bojí říct naplno. Ale soudný člověk je nemůže brát vážně, když neustále mění názory, jak se to zrovna hodí.

https://cesky.radio.cz/ods-zacala-prekvapive-prosazovat-primou-volbu-prezidenta-8066871

0/0
19.3.2022 12:43
Foto

V10l89a36s72t94i45m66i85l 93K79r63a98u69s 3193294174473

Nestává se mi to často, ale tentokrát s článkem Ladislava Jakla bezvýhradně souhlasím.

Nemohu si pomoci, ale přes všechny hezké řečičky soudím, že hlavní motivací stran prosazujících korespondenční volbu je předpokládaný zisk volebních hlasů. Píši to i přesto, že jsem volil a jsem stále příznivcem pětikoalice.

+2/0
18.3.2022 17:55
Foto

P61e89t21r 19B53u38r19i45a96n 8875444585148

Takže máte obavy, aby ve volbě rozhodoval člověk, který už dlouho nežije ve vaší ulici. Ti lidé, mají stále české občanství a právo volit DLE ÚSTAVY. Třeba ti lidé v zahraničí zastupují naší republiku, ale co, přece jim volbu neulehčíme. Mnoho z nich nevoli kvůli tomu, že musí k hlasovací urně cestovat stovky km. Kdybyste raději tlačil na to, aby se v korespondenčním hlasování na minimum omezila vámi vypsaná rizika. To ne, to je moc práce a nekoresponduje to s vašim strachem, že by vám korespondenční hlasování pomohlo utnout tipec.

+8/−1
18.3.2022 13:25
Foto

M53a87r28e29k 57V51a25l95i79č36e93k 2271909924530

proboha, je 21. stoleti? o co vam v ty parte jde?

tusim - korespondencne by jiste nevolili partaje, za ktery vlastne pledujete

dost ubohej duvod omlouvanej z vasi strany bezpecnosti a podobnejma bajema pro vasi cilovku

+11/−6
18.3.2022 12:54
Foto

M33a26r69e90k 66V18a11l58i94č41e55k 2611279374970

nevolily - omluva za hrubku

0/0
18.3.2022 14:29
Foto

L56u32k37á89š 36H75i79n49t61e76r90b50u81c62h26n90e61r 6455646227803

Takže přiznáváte, že jediným účelem voleb je dodat hlasy jistým vybraným partajím?

Pošta existuje už dost dlouho, jestli vám nedocvaklo. A nikdo tento nesmysl dřív nezavedl.

0/0
18.3.2022 21:25
Foto

M28a52r90e95k 51V38a33l86i11č89e97k 2681819794710

proboha, pane Hinterbuchnere... korespondencni hlasovani doda hlasy vsem partajim. co to tady zase "dodat hlasy jistym vybranym partajim" podsouvate?

ja se jen domnivam, ze mezi venku zijicimi Cechy nebude tolik tech, kteri budou hlasovat napr pro SPD (prominte, vim, ze je to partaj, ke ktere tihnete). jde o moji domnenku, kterou mohou potvrdit pouze vyslekdy koresp hlasovani, nikoliv pouze moje a vase uvahy

mejte se pekne a klidne dny preju

0/0
19.3.2022 9:56
Foto

L89u11k66á77š 52H75i17n23t75e66r29b95u77c49h93n26e61r 6255266387783

Kdy a kde jsem řekl, že volím SPD, šášo?

Dle zahraniční zkušenosti bude těch hlasů přesně tolik, aby v poslední chvíli zázračně otočily výsledek.

0/0
19.3.2022 15:20
Foto

M45a93r83e46k 55V62a60l86i91č81e98k 2821549114600

a kde ja jsem napsal, ze je "volite"

a osloveni tohoto typu si nechte pro jine

chovejte se slusne a slusne se budou lide chovat i k vam

0/0
19.3.2022 16:00
Foto

J77i86ř68í 14T20u38r25n38e32r 8428551465163

Myslím, že je to ideální téma pro výzkum vědců sdružených v Institutu Václava Klause. A kdyby snad byl výzkum završen před koncem volebního období, tedy plán splněn a překročen, navrhuji třeba téma: Neúprosné zákony trhu v komunitě Inuitů.

+11/−1
18.3.2022 12:21
Foto

L73u46k53á64š 50H92i53n17t81e40r95b23u55c36h82n84e30r 6225336487433

Myslím, že jako vždy nemáte nic k tématu.

+1/0
18.3.2022 21:26
Foto

M47a74r55e22k 27V49a30l64i61č14e10k 2251549224550

to ze nedokazete rozeznavat a spojovat neni vinou tech, o kterych tvrdite, ze nemaji nic k tematu

0/0
19.3.2022 9:57
Foto

O37n43d41r60e57j 52D95u55b71o90v63s12k41y 2530129299320

Jojo, nejvíce se tu bojí o osud naší demokracie ti, kdo každodenně konají tak, aby to neměla jednoduché.

Jakékoliv horování pro demokracii u Klausova hradního šmoka považuji za nejapný vtip hodný tak zaplivané nálevny U Magistra Kelleyho, kde autor požívá rozum po půllitrech.

+12/−6
18.3.2022 11:33
Foto

L97u72k36á71š 96H52i32n53t32e52r30b36u95c96h11n23e37r 6565856797713

Nic hezké prázdné fráze. Ale ptát se, jak konkrétně kdo koná proti demokracii by mělo věští smysl v kravíně než u Dubovského

0/0
19.3.2022 15:46
Foto

J89i89ř51í 28K83u30b62í46č88e20k 3598839764271

Ano, Češi v zahraničí nevolí SPD a ODS ;-D Učebnicová ukázka potrefené husy.

+4/−8
18.3.2022 11:33
Foto

L80u85k83á40š 89H19i17n34t10e74r28b74u93c61h87n13e96r 6255486597173

"Argument potrefenou husou" v roce 2022?

0/0
18.3.2022 21:26
Foto

J82i83ř52í 23K31u69b16í43č41e70k 3518289784301

Mně zase připadá legrační, že Jaklův argument proti korespondenci je například "není výsledkově neutrální". On si fakt myslí, že by jako mělo?? Že Češi v zahraničí by MĚLI volit procentuálně stejně jako v tuzemsku? Když v tuzemsku se nějak volí v Ústí nad Labem a úplně jinak třeba v Brně?

Teď bych sem napsal nějaké Jaklovo označení, za které by mi byl zablokován přístup kvůli vulgaritě, takže si je teda budu jenom myslet, žejo.

+1/0
18.3.2022 21:45
Foto

L36u53k26á94š 70H63i65n88t75e98r18b36u10c58h85n23e43r 6455266207973

Takže uznáváte, že účelem korespondenční volby je přihrát hlasy konkrétním stranám.

0/0
19.3.2022 8:05
Foto

J11i40ř26í 68K48u11b90í68č13e76k 3558249414601

Neuznávám. Účelem korespondenční volby je zvýšení pohodlí. I Slováci už to maj, pokud vim.

0/0
19.3.2022 8:08
Foto

M58a79r29e76k 95V51a92l17i53č14e94k 2681569564280

koukam, ze tohle trousite vsude mozne...

0/0
19.3.2022 9:59
Foto

L36u16b11o68š 31K35r23i98m36l 4317614730305

Obavy autora chápu a mám stejnéjen v jiném pořadí. Pro mě jsou na stejné úrovni důležitosti první a čtvrtá. Tajnost voleb je pro mě zásadní a stejně tak nutnost pro možnost volit něco udělat, něco obětovat. Mít možnost volit je nejenom právo, ale také výsada!

+9/0
18.3.2022 10:51
Foto

M72i32l61o21š 68M96a36c42h24á67t 5305676147928

Souhlas a karma R^

+8/0
18.3.2022 10:50
Foto

M86i22l72a79n 53Š43ť49a75s69t53n55ý 8198352455807

Není žádným tajemstvím, že Češi, dlouhodobě žijící v zahraničí, jsou spíše pravicového ražení a proto se korespondenčního hlasování báli vždycky hlavně socani. Proč se ho ústy pana autora bojí právě IVK, jehož otec zakladatel se pokládá za zakladatele konzervativní pravice, je mi záhadou.

+8/−3
18.3.2022 10:38
Foto

P91a54v43e76l 72V44é30b52r 5829982592301

Třeba proto, že korespondenční volba je zneužitelnější, než volba ve volebních místnostech?

+6/−1
18.3.2022 11:55
Foto

M22i48l80a10n 27Š41ť36a86s62t51n17ý 8398792955627

V zahraničí je ovšem zatím jen jedna možnost - cestovat na velvyslanectví, což je pro mnohé dost značná komplikace. Takže co je lepší - umožnit více lidem hlasovat pomocí korespondenční volby, nebo to nechat tak? Pro místní občany by korespondeční volba neměla valný význam, protože si mohou vyřídit voličský průkaz a hlasovat kdekoliv.

+3/0
18.3.2022 12:07
Foto

P17a64v58e71l 89V61é31b22r 5869892412581

Nechat to tak. Lidé v zahraničí mají na výběr: cestovat na zastupitelství, nebo nevolit. Touží-li volit, mohou. Zavádět rizikovou korespondenční volbu, která je v mnoha krocích zneužitelná, to za to volební pohodlíčko lidí v zahraničí nestojí.

+5/0
18.3.2022 12:46
Foto

M65i69l88a80n 93Š23ť64a63s30t72n55ý 8918932195927

Pohodlíčko ... V USA může jít o tisíce kilometrů.

+2/0
18.3.2022 12:53
Foto

P39a13v35e47l 91V48é67b44r 5289492872391

Jejich výběr.

+5/−2
18.3.2022 12:57
Foto

L32u89k36á93š 19H84i81n70t27e72r69b23u26c25h42n41e43r 6195666767803

Odkdy jsou Piráti a EU09 pravicoví?

0/0
18.3.2022 21:26
Foto

P68a91v18e60l 52D48v20o96ř34á70k 5409165824410

Pro Vás je zlo každá demokratická volba. Rv

+11/−11
18.3.2022 10:31
Foto

P72a93v78e45l 17V21é48b75r 5659432222311

Takže, alespoň podle vás, volba uskutečněná ve volební místnosti, kdy nelze hlas volícího ovlivnit, je nedemokratická?

+5/0
18.3.2022 12:58
Foto

J76i16ř35í 10P18r82o20c58h63á97z27k42a 4667456712723

ty si demagog

+1/0
18.3.2022 13:32
Foto

P91a12v39e16l 42V82é68b47r 5649722592651

Ani ne, jenom jsem se "mírně" uklepl, závěr měl být, že volba ve volební místnosti by měla být tedy pro pana Jakla zlem, neboť tato volba je demokratická. Ale nějak jsem se do toho zapletl a zvojtil jsem to.

Já naopak považuji korespondenční volbu za nedemokratickou, nebo na cestě od volby voličem k volební urně existuje příliš mnoho času, kdy je ten hlas bez kontroly a může být měněn. Nemluvě o tom, že už samotné vydání úřední obálky nemusí být do vlastních rukou a místo jednoznačného ověření osoby voliče postačuje klikyhák zvaný podpis.

0/0
18.3.2022 16:55
Foto

J91i36r74i 48B31o71r 8131704342613

Obava o tajnost voleb mě přijde směšná. Většina voličů přichází s již předem vyplněnými listy a za plentou pouze mění obálky. Kdo jim radil nebo je doma vyplňoval to nikdo neví. :-)

+11/−10
18.3.2022 9:50
Foto

V57l95a34d77i73m75í46r 78K70r48a74u82s 5629141150875

Ale za plentou pořád mají možnost vhodit to, co chtějí.

+7/0
18.3.2022 9:58
Foto

M93i46l87a45n 45Š33ť54a26s70t71n52ý 8938442735677

Když přijdou už jen s jedním volebním lístkem a zbytek nechají doma, tak ani ne.:-)

0/−4
18.3.2022 10:29
Foto

T11o67m49á81š 20B18r14y93k71n28a93r 1875267663192

Lžete...ve volební místnosti si můžete vzít nové ;-)

+4/0
18.3.2022 10:38
Foto

P72e70t42r 42K76r66o82p87á26č33e51k 9189160129322

To mohou, ale když přišli z domova již rozhodnutí a jen s jedním lístkem, proč by to dělali?

+3/0
18.3.2022 10:48
Foto

T52o43m96á80š 73B24r23y31k94n79a88r 1515257273502

Protože to je ta možnost tajné volby, která zaručuje demokratičnost voleb....pokud bude korespondenční, tak je možné nátlakem nebo úplatkem vynutit volbu nějaké strany, kdežto za plentou si tam můžete hodit lístek, který sám chcete ;-)

+4/0
18.3.2022 11:02
Foto

P45e37t58r 61K98r81o60p11á95č11e28k 9789330579672

Nátlakem nebo úplatkem lze ale vynutit i běžnou volbu. To, že něco lze zneužít, přeci nemůže být důvodem k tomu to nepovolit.

+1/0
18.3.2022 12:49
Foto

V98l97a91d48i75m59í89r 45K92r93a59u48s 5469621860245

Kdo chodí volit, tak ví, že ve volební místnosti jsou vždy náhradní sady volebních lístků.

+3/0
18.3.2022 11:15
Foto

P66a70v74e87l 23V58é53b13r 5509902412111

Ale hlasují tak, jak chtějí, bez ohledu na to co jim kdo nakukal.

+4/0
18.3.2022 10:23
Foto

M78i54l44a88n 73Š36ť79a90s59t76n51ý 8908542915657

Ale no tak. Většina volí podle toho, co jim kdo nakukal. Ať už jsou to příbuzní, nebo média. Hodně lidí například volilo Zemana, protože jim někdo nakukal, že nás zachrání před imigranty.:-P

+2/0
18.3.2022 10:33

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz